Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Remoo z miasta Tczew. Od maja 2014 przejechałem 62972.71 kilometrów w tym 3810.86 w terenie. Wcześniej nie prowadziłem statystyk. Jeżdżę z prędkością średnią 23.89 km/h, czasem szybciej, czasem wolniej.
Więcej o mnie.

Follow me on Strava

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl
button stats bikestats.pl

Drużyna






Archiwum bloga

Zmiana kół i napędu

Sobota, 17 października 2015 · dodano: 17.10.2015 | Komentarze 3


Zamiast kolejnych kilometrów mała przeróbka mojej Meridy.

Już od dłuższego czasu przymierzałem się do zmiany napędu w rowerze z siedmiobiegowego wolnobiegu na kasetę. Ponieważ problemy z tylnym kołem (stuku-puku) osiągnęły apogeum, a zabawa z nowa piastą i przeplataniem tanich Alexrims'ów z ekonomicznego punktu widzenia jest raczej mało opłacalna, postanowiłem przy okazji zmienić kółka.

Zdecydowałem się na koła Mach1-810 622x19 oczkowane z piastami Deore HB-M590. Nie jest to może szczyt moich marzeń, ale sądzę, że każda zmiana sprzętu "no name" na coś co można sklasyfikować przyniesie poprawę :)
Kiedy już upatrzyłem kółka i zamówiłem je wraz z resztą osprzętu okazało się, że przednie koło jest już w danym sklepie niedostępne. Trochę się zmartwiłem bo zależało mi na tym, żeby zakupić komplet, ale po szybkich poszukiwaniach w sieci udało mi się dorwać koło w innym sklepie.



Dość długo myślałem nad kasetą. Nie byłem zdecydowany czy zakupić 8 czy 9 biegową. W sumie najbardziej brakowało mi 11 zębów w tylnym napędzie, kiedy jadąc z górki nogi już nie nadążały pedałować więc "ósemka" byłaby dla mnie satysfakcjonująca, ale ostatecznie zdecydowałem się na 9-rzędową kasetę Alivio CS-HG400 11-34. Doszedłem do wniosku, że te dodatkowe 34 zęby czasami mogą się przydać podczas stromych podjazdów. W każdym razie od przybytku głowa nie boli.



Wybór kasety wymusił zakup nowej przerzutki. Dotychczas jeździłem na zamontowanym przez producenta Altusie (SG), ale rozpiętość nowej tarczy powoduje, że konieczna okazała się zmiana długości wózka przerzutki. Wybór padł na Alivio RD-T4000 SGS.



Jak szaleć, to szaleć! Kolejna zmiana wymuszona ilością biegów to klamkomanetka Alivio ST-T4000. Gdybym zdecydował się na 8 rzędów, to chwilowo wystarczyłaby dotychczasowa manetka ustawiona na 7 biegów, ale nie cierpię półśrodków i robienia czegoś "na chwilę". Myślę że moje zdrowie psychiczne zyska na tej decyzji :)



Na koniec łańcuch Deore CN-HG53. Podczas składania zamówienia narodził mi się taki dylemat, czy korba w mojej Meridzie ogarnie 9-rzędowy napęd, a przede wszystkim węższy łańcuch. Co prawda i tak zamierzam wymienić korbę, ale środki finansowe na fanaberie na ten miesiąc już wyczerpałem, a moja żona nie wyraziła zgody na udzielenie mi kredytu :D
Tak więc zdecydowałem, że zobaczę co wyjdzie w praniu. Koło z 9 rzędami i łańcuch pożyczone w ramach testu od kumpla nie sprawiały problemów, więc może się uda to wszystko złożyć do kupy.

Wczoraj po południu kurierzy dostarczyli zamówione komponenty i mogłem zabrać się do pracy.
Zmiana kół poszła gładko. Ogumienie pozostawiam to, które miałem dotychczas (700x40c). Przypuszczam, że późną wiosną będzie do wymiany i wówczas planuję zaopatrzyć się w nieco węższe opony 700x35c.

Wymiana przerzutki to banał. Z klamkomanetką nieco trudniej, bo trzeba było ściągnąć chwyt z kierownicy. Poradziłem sobie za pomocą wody z płynem do mycia naczyń :)

Minęło półtorej godziny i wymiana komponentów została zakończona. Następne 45 minut zajęła mi regulacja przerzutek i hamulców. W trakcie tej czynności zauważyłem, że w amoku na tylne koło źle założyłem oponę - mam opony kierunkowe :)
Trudno, trzeba poprawić i poświęcić kolejne pół godzinki.

Wbrew moim obawom korba daje radę, chociaż przy zmianie z najmniejszej zębatki na średnią trzeba nieco przeciągnać linkę na manetce. Zmiana ze średniej na największą odbywa się bez problemów. Myślę, że jakoś dam radę pojeździć tak przez miesiąc. Małej zębatki z przodu używam rzadko i jeżdżę zdecydowanie mniej niż latem więc łańcuch nie powinien ulec nadmiernemu zużyciu przez ten czas.

Pozostało tylko wykonać jakąś jazdę testową i ewentualnie po drodze doregulować to i owo, jednak muszę z tym poczekać bo pogoda jest pod psem :(

Kategoria Warsztat



Komentarze
KasiaKasia
| 19:02 niedziela, 18 października 2015 | linkuj Remi Damian ma bardzo dobrą wiedzę , to jest nasz tczewski bohater :)
Remoo
| 08:11 niedziela, 18 października 2015 | linkuj Eeee tam... Z tą miłością do sprzętu to bym nie przesadzał ;) Zostałem po prostu postawiony przed wyborem: albo nieco ulepszyć to co mam, albo zmienić rower. A ponieważ rama którą ma moja Merida doskonale mi pasuje, więc padło na pierwszą opcję.
Poza tym kto kupi używany rower ze stukającym kołem?
Korbę i tak muszę zmienić, bo moja jest już lekko sfatygowana. A jak zmieniać to na lepsze :)
Pozdrawiam.
beduks
| 03:02 niedziela, 18 października 2015 | linkuj Widać miłość do sprzętu ja na rower patrzę jak na przyjaciela pozd powinno chodzić w tej wersji mam kasetę 11-36 i na wózku deore i podobnej korbie pracuje ok
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!