Info

Więcej o mnie.
Follow me on









Drużyna
Moje rowery

Archiwum bloga
- 2021, Październik17 - 0
- 2021, Wrzesień25 - 0
- 2021, Sierpień24 - 0
- 2021, Lipiec27 - 0
- 2021, Czerwiec21 - 0
- 2021, Maj23 - 0
- 2021, Kwiecień15 - 0
- 2021, Marzec10 - 0
- 2021, Luty11 - 0
- 2021, Styczeń16 - 0
- 2020, Grudzień14 - 0
- 2020, Listopad22 - 0
- 2020, Październik24 - 0
- 2020, Wrzesień22 - 0
- 2020, Sierpień19 - 0
- 2020, Lipiec23 - 0
- 2020, Czerwiec25 - 0
- 2020, Maj18 - 0
- 2020, Kwiecień20 - 0
- 2020, Marzec19 - 0
- 2020, Luty13 - 0
- 2020, Styczeń10 - 0
- 2019, Grudzień14 - 0
- 2019, Listopad12 - 0
- 2019, Październik16 - 1
- 2019, Wrzesień14 - 1
- 2019, Sierpień19 - 0
- 2019, Lipiec20 - 0
- 2019, Czerwiec19 - 0
- 2019, Maj15 - 0
- 2019, Kwiecień17 - 0
- 2019, Marzec11 - 0
- 2019, Luty7 - 0
- 2019, Styczeń5 - 0
- 2018, Grudzień12 - 0
- 2018, Listopad13 - 0
- 2018, Październik7 - 0
- 2018, Wrzesień16 - 3
- 2018, Sierpień16 - 0
- 2018, Lipiec14 - 0
- 2018, Czerwiec20 - 0
- 2018, Maj25 - 1
- 2018, Kwiecień15 - 0
- 2018, Marzec14 - 4
- 2018, Luty6 - 3
- 2018, Styczeń12 - 0
- 2017, Grudzień11 - 0
- 2017, Listopad8 - 0
- 2017, Październik7 - 0
- 2017, Wrzesień8 - 2
- 2017, Sierpień8 - 0
- 2017, Lipiec6 - 1
- 2017, Czerwiec11 - 0
- 2017, Maj11 - 4
- 2017, Kwiecień7 - 0
- 2017, Marzec11 - 9
- 2017, Luty4 - 0
- 2017, Styczeń4 - 0
- 2016, Grudzień8 - 0
- 2016, Listopad8 - 0
- 2016, Październik8 - 3
- 2016, Wrzesień15 - 0
- 2016, Sierpień4 - 1
- 2016, Lipiec3 - 0
- 2016, Czerwiec9 - 0
- 2016, Maj13 - 3
- 2016, Kwiecień16 - 10
- 2016, Marzec16 - 7
- 2016, Luty8 - 6
- 2016, Styczeń3 - 3
- 2015, Grudzień10 - 3
- 2015, Listopad10 - 2
- 2015, Październik12 - 7
- 2015, Wrzesień9 - 1
- 2015, Sierpień19 - 13
- 2015, Lipiec26 - 11
- 2015, Czerwiec7 - 3
- 2015, Maj11 - 2
- 2015, Kwiecień6 - 0
- 2015, Marzec7 - 2
- 2015, Luty8 - 7
- 2014, Listopad4 - 9
- 2014, Październik7 - 2
- 2014, Wrzesień15 - 17
- 2014, Sierpień17 - 0
- 2014, Lipiec13 - 3
- 2014, Czerwiec11 - 0
- 2014, Maj4 - 2
Zmiana kół i napędu
Sobota, 17 października 2015 · dodano: 17.10.2015 | Komentarze 3
Zamiast kolejnych kilometrów mała przeróbka mojej Meridy.
Już od dłuższego czasu przymierzałem się do zmiany napędu w rowerze z siedmiobiegowego wolnobiegu na kasetę. Ponieważ problemy z tylnym kołem (stuku-puku) osiągnęły apogeum, a zabawa z nowa piastą i przeplataniem tanich Alexrims'ów z ekonomicznego punktu widzenia jest raczej mało opłacalna, postanowiłem przy okazji zmienić kółka.
Zdecydowałem się na koła Mach1-810 622x19 oczkowane z piastami Deore HB-M590. Nie jest to może szczyt moich marzeń, ale sądzę, że każda zmiana sprzętu "no name" na coś co można sklasyfikować przyniesie poprawę :)
Kiedy już upatrzyłem kółka i zamówiłem je wraz z resztą osprzętu okazało się, że przednie koło jest już w danym sklepie niedostępne. Trochę się zmartwiłem bo zależało mi na tym, żeby zakupić komplet, ale po szybkich poszukiwaniach w sieci udało mi się dorwać koło w innym sklepie.

Dość długo myślałem nad kasetą. Nie byłem zdecydowany czy zakupić 8 czy 9 biegową. W sumie najbardziej brakowało mi 11 zębów w tylnym napędzie, kiedy jadąc z górki nogi już nie nadążały pedałować więc "ósemka" byłaby dla mnie satysfakcjonująca, ale ostatecznie zdecydowałem się na 9-rzędową kasetę Alivio CS-HG400 11-34. Doszedłem do wniosku, że te dodatkowe 34 zęby czasami mogą się przydać podczas stromych podjazdów. W każdym razie od przybytku głowa nie boli.

Wybór kasety wymusił zakup nowej przerzutki. Dotychczas jeździłem na zamontowanym przez producenta Altusie (SG), ale rozpiętość nowej tarczy powoduje, że konieczna okazała się zmiana długości wózka przerzutki. Wybór padł na Alivio RD-T4000 SGS.

Jak szaleć, to szaleć! Kolejna zmiana wymuszona ilością biegów to klamkomanetka Alivio ST-T4000. Gdybym zdecydował się na 8 rzędów, to chwilowo wystarczyłaby dotychczasowa manetka ustawiona na 7 biegów, ale nie cierpię półśrodków i robienia czegoś "na chwilę". Myślę że moje zdrowie psychiczne zyska na tej decyzji :)

Na koniec łańcuch Deore CN-HG53. Podczas składania zamówienia narodził mi się taki dylemat, czy korba w mojej Meridzie ogarnie 9-rzędowy napęd, a przede wszystkim węższy łańcuch. Co prawda i tak zamierzam wymienić korbę, ale środki finansowe na fanaberie na ten miesiąc już wyczerpałem, a moja żona nie wyraziła zgody na udzielenie mi kredytu :D
Tak więc zdecydowałem, że zobaczę co wyjdzie w praniu. Koło z 9 rzędami i łańcuch pożyczone w ramach testu od kumpla nie sprawiały problemów, więc może się uda to wszystko złożyć do kupy.
Wczoraj po południu kurierzy dostarczyli zamówione komponenty i mogłem zabrać się do pracy.
Zmiana kół poszła gładko. Ogumienie pozostawiam to, które miałem dotychczas (700x40c). Przypuszczam, że późną wiosną będzie do wymiany i wówczas planuję zaopatrzyć się w nieco węższe opony 700x35c.
Wymiana przerzutki to banał. Z klamkomanetką nieco trudniej, bo trzeba było ściągnąć chwyt z kierownicy. Poradziłem sobie za pomocą wody z płynem do mycia naczyń :)
Minęło półtorej godziny i wymiana komponentów została zakończona. Następne 45 minut zajęła mi regulacja przerzutek i hamulców. W trakcie tej czynności zauważyłem, że w amoku na tylne koło źle założyłem oponę - mam opony kierunkowe :)
Trudno, trzeba poprawić i poświęcić kolejne pół godzinki.
Wbrew moim obawom korba daje radę, chociaż przy zmianie z najmniejszej zębatki na średnią trzeba nieco przeciągnać linkę na manetce. Zmiana ze średniej na największą odbywa się bez problemów. Myślę, że jakoś dam radę pojeździć tak przez miesiąc. Małej zębatki z przodu używam rzadko i jeżdżę zdecydowanie mniej niż latem więc łańcuch nie powinien ulec nadmiernemu zużyciu przez ten czas.
Pozostało tylko wykonać jakąś jazdę testową i ewentualnie po drodze doregulować to i owo, jednak muszę z tym poczekać bo pogoda jest pod psem :(
Kategoria Warsztat
Komentarze
KasiaKasia | 19:02 niedziela, 18 października 2015 | linkuj
Remi Damian ma bardzo dobrą wiedzę , to jest nasz tczewski bohater :)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!